Markkinatutkimus tarjoaa yritykselle tietoa toimintaympäristöstä ja sen muutoksesta. Media Cleverissä on laaja kokemus erilaisten markkinatutkimusten toteutuksista. Työnäytteistämme löytyvät mm. markkinatutkimus suomalaisesta kirjallisuusviennistä ja sen kehittymisestä sekä suomalaisen musiikkiviennin markkina-arvotutkimus

Toteutamme myös kuluttajatutkimuksia, joilla pystytään selvittämään mm.

  • brändin tunnettuutta
  • vertailua kilpailijoihin
  • uuden tuotteen kiinnostavuutta
  • ostokäyttäytymistä

Tarjoamme varmasti sopivimmat tiedonkeruumenetelmät:

  • web-paneeli
  • puhelinhaastattelut
  • kirjekysely
  • henkilökohtaiset haastatattelut

Markkinatutkimuspalvelumme kattaa:

  • tutkimuksen suunnittelun
  • kustannustehokkaimman tiedonkeruumenetelmän
  • vastausaineiston analysoinnin
  • havainnollisen ja selkeän loppuraportin laadinnan

 

Mediahuomioita kulttuurinviennin tutkimuksistamme

 

Markkinatutkimus - Levymyynti lähti nousuun.. - Media Clever mediassa  Tutkimme muutosta – Markkinatutkimus (luonnos) levymyynti lahti nousuun musiikkitalous kasvaa suomessa 300x89

Markkinatutkimus - kirjallisuusvienti  Tutkimme muutosta – Markkinatutkimus (luonnos) kirjallisuusviennin arvo kasvoi lahes 60 prosenttia 300x112

Referenssi - FILI – Finnish Literature Exchange: selvitys suomalaisesta kirjallisuusviennistä  Tutkimme muutosta – Markkinatutkimus (luonnos) referenssi fili finnish literature exchange selvitys suomalaisesta kirjallisuusviennistaMedia Clever on totettanut FILI – Finnish Literature Exchangen ja Suomen Kustannusyhdistyksen toimeksiannosta Kirjallisuusviennin arvo 2011–15 -selvityksen ensimmäisen osan vuosilta 2011 ja 2012. Selvitys on ensimmäinen laatuaan kirjallisuuden saralla. Yhteistyö on ollut hyvää ja jatkamme sitä luottavaisin mielin hankkeen loppuun saakka.

FILI – Finnish Literature Exchange: selvitys suomalaisesta kirjallisuusviennistä
Dr Iris Schwanck, Director

 

markkinatutkimus - Iittala  Tutkimme muutosta – Markkinatutkimus (luonnos) referenssi fiskars home myymalakonseptitutkimusMedia Clever Oy suunnitteli ja toteutti tutkimuksen erittäin kustannustehokkaasti ja vahvalla ammattitaidolla. Saimme käyttöömme selkeästi laaditun loppuraportin johtopäätöksineen, joka vastasi asetettuun tutkimusongelmaan ja on toiminut erittäin hyödyllisenä työkaluna Outlet- myymäläkonseptimme kehittämisessä.

Fiskars home: myymäläkonseptitutkimus
Lea Aarinen-Koski, Director / Global Retail Experience